Kako biti dobar lider i koliko je to važno?

Svi imamo različite poglede na to kakav bi zaista morao biti dobar lider. Svakako je važno kakav je naš nadređeni jer ukoliko je on dobar i djelatnici su zadovoljniji. Koliko puta smo samo čuli – posao mi je super, ali više ne mogu podnijeti svog nadređenog. Mnoge tvrtke ostaju bez kvalitetnih djelatnika jer ne znaju prepoznati problem u lideru. Nisu svi ljudi rođeni za vođu. Kada netko dođe na poziciju šefa zaboravi da je i on jednom bio u ulozi podređenog. Ukoliko dođete na tu funkciju za početak se sjetite što je vama bilo bitno kod vašeg šefa i primijenite to na svojoj ulozi.

Kvalitetan vođa nema problem priznati kada nešto ne zna. Ne znači ukoliko ste postali rukovoditelj da ste sveznajući. Ukoliko priznate da nešto ne znate i da trebate neke stvari još naučiti vaši podređeni će vas gledati s više poštovanja.

Kao šef jako je važno imati dobro razvijene komunikacijske vještine. Zadaci koje zadajete moraju biti vrlo jasno i precizno objašnjeni. Osim samog razumijevanja posla vrlo je važno saslušati svoje podređene i dati im mogućnost da vam se požale ukoliko ih nešto muči. Potrebno je imati strpljenja za njih. U konačnici i oni su samo ljudi koji uz posao imaju i svoje privatne živote. Znamo da bi privatni život trebalo ostaviti kod kuće, ali nismo strojevi. Ukoliko ljudima pokažete razumijevanje i empatiju od njih ćete dobiti zahvalnost i lojalnost koju ne možete kupiti nikakvim novcem. Svakako obratite pažnju na to da ste pravedni. Svi vaši podređeni moraju biti jednako tretirani. Ako napravite da su svi jednaki imat ćete zadovoljan tim.

U komunikaciji obratite pažnju na svoju intonaciju. Nemojte vikati na zaposlenike i zastrašivati ih. To nije nikako odlika uspješnog lidera. Normalnom komunikacijom dolazi se do više kvalitetnih ideja i uspješnih rješenja. Ukoliko su radnici napravili neki dobar posao svakako ih pohvalite. Nemojte primjećivati samo kada nešto pogriješe, a kada naprave nešto dobro to podrazumijevati. Ukoliko i dođe do pogreške upozorite ih, ali smireno i pristupačno. Neka vide vaše razumijevanje. Nitko nije nepogrešiv.

Dobar vođa zna koliko je važno dobro rasporediti posao i delegirati zadatke na svoje podređene. Time im dajete do znanja kako vjerujete u njihove sposobnosti. Rasteretit ćete sebe, a oni će se osjećati dobro jer će znati da imate povjerenja u njih. U svakodnevnom radu susrećemo se s velikim brojem zadataka i ukoliko ih ne raspodijelimo kako treba uspjeh nije baš zagarantiran.

Kao šef morate znati prepoznati koliko su vaši zaposlenici motivirani i ima li potrebe dodatno ih motivirati. Nekada ćete ih motivirati u financijskom smislu, a nekada ćete motivaciju podizati pohvalama ili drugim alatima. Bitno je prepoznati u pravom trenutku potrebu za time.

Ne zaboravite da su vaši zaposlenici i njihov rad odraz vas. Svima je važno da radnici dolaze na posao puni elana i želje za radom jer će nam tako i rezultati biti bolji. Ukoliko je radnik zadovoljan svojim nadređenim teže će se odlučiti napustiti tvrtku. Zadovoljan radnik je lojalan radnik.

Zapamtite zaposlenici ne napuštaju svoje poslove nego svoje šefove.

Autor: Jurja Prpić

Podijeli:

Poslednje sa bloga

Tko ima pravo raditi u Hrvatskoj? 

Živjeti u Hrvatskoj ne znači automatski imati pravo raditi unutar njezinih granica. Pravo na rad uređeno je specifičnim propisima i pravnim okvirima. Razumijevanje radnog prava