Profesio

Kako motivirati zaposlenike?

Datum

Poslodavac želi zadovoljnog i motiviranog zaposlenika. Prioritet bi mu svakako trebao biti motiviranje i usmjeravanje zaposlenika. Nažalost, nadređeni često ne uspijevaju u tome. Većina smatra da je najveći motiv novac. No, je li to zaista tako? Novac je svima bitan, ali je li on baš uvijek ključan za motiviranost zaposlenika?

Svaki zaposlenik osim novčane nagrade voli dobiti pohvalu i feedback. Ukoliko primijetite da je neki zaposlenik zaista napravio veliki iskorak u poslu pohvalite ga pred svima. Ne košta ni lipe, a podiže motivaciju  zaposleniku koji je dobio pohvalu, a i drugima pokazuje kako se vrednuje nečiji trud. Jedan od ključnih faktora za motiviranost radnika je otvorena komunikacija. Na radnom mjestu treba puno komunicirati, davati jasne i potpune informacije. Odluke treba donositi transparentno. Imajte na umu da ukoliko nemate dobru i otvorenu komunikaciju dolazi do šumova u komunikacijskom kanalu. Prenose se pogrešne informacije i dolazi do nemira među zaposlenicima – što nikako ne želite. Otvorenom komunikacijom dajemo na važnosti našim zaposlenicima. Oni se tako osjećaju kao dio tima i tvrtke i imaju motivaciju sudjelovati u donošenju odluka i postizanju boljih rezultata.

Vrlo bitan dio motivacije je i osviještenost zaposlenika zašto se nešto radi, a ne samo kako. Kada imaju cilj i osjećaj da nešto rade sa svrhom imat će i veću motivaciju za rad. Veliku ulogu u motivaciji ima i povjerenje. U svakom odnosu povjerenje igra bitnu ulogu.  Poslovni svijet nije nikako izuzetak u tome. Kada zaposlenici osjete da im vjerujete osjećaju se bolje, a time i motiviranije. Dopustite zaposlenicima prostor za razvoj i slobodu i mogućnost pronalaska svog načina. Kada osjete da imaju slobodu i da im vjerujete postižu najbolje rezultate.

Kod samog zapošljavanja obratite pažnju koga zapravo zapošljavate. Neka vam ne bude samo važna diploma i preporuka. Obratite pažnju i na samu osobnost. Zapitajte se: da li će se ova osoba uklopiti u tim? Ne zaboravite da zaposlenik koji dolazi na posao s grčem i osjećajem nezadovoljstva neće nikako biti kvalitetan i motiviran.

Svakako smo svjesni da živimo u materijalnom svijetu, ali ne zaboravimo da osim novca ima i mnogo drugih stvari do kojih nam je stalo. Osim materijalnih stvari bitno nam je i da nas netko poštuje i cijeni. Ukoliko kao zaposlenik osjetimo da se naš rad ne cijeni i da nas naš nadređeni ne poštuje nikakvi bonusi niti dodaci na plaću neće nas zadržati.

Autor: Jurja Prpić

Ostale
novosti